Thursday, December 3, 2009

Goodbye Katie Chapman

Tiada lagi Katie Chapman tahun hadapan pada bulan Mac dan tiada lagi kelibat anak lelakinya yang comel-comel iaitu Harvey dan Riley.. Atikah telah pun mendapat pengesahan dari Emma Hayes iaitu bekas penolong pengurus Arsenal Ladies yang kini bertugas sebagai pengurus kelab yang akan disertai Chapman iaitu Chicago Red Stars.. Chapman akan menyertai mereka pada permulaan musim baru liga WPS tahun hadapan..

Chapman yang kini berusia 27 tahun mula menyertai Arsenal dari Charlton Athletic pada 1 Ogos 2006.. Namun selepas mempunyai musim yang mengkagumkan pada musim pertamanya Chapman terlepas aksi sepanjang musim 2007/2008 selepas disahkan mengandung.. Namun Chapman kembali pada musim 2008/2009 dan kembali ke prestasi asalnya..

Sepanjang bersama Arsenal selama 4 musim.. Chapman telah memenangi 14 piala bersama Arsenal dan mungkin boleh memenangi piala ke-15 nya jika berjaya membantu Arsenal Ladies menjulang piala Premier League Cup pada bulan Februari ini..

Katie Chapman akan mengikut bekas rakan sepasukan the Gunners iaitu Karen Carey yang kini beraksi bersama Chicago Red Stars.. Dan mengikut jejak langkah lagi 2 lagi rakan sepasukannya di Arsenal iaitu lagenda Arsenal Ladies Kelly Smith dan hero di final Women's Champions League 2007 Alex Scott yang beraksi di US..

Apa-apa pun Atikah ucapkan selamat maju jaya kepada Katie Chapman.. Dan terima kasih atas aksi yang memukau sepanjang bersama Arsenal.. Adios!!

0 comments:

Post a Comment