Thursday, August 13, 2009

Arsenal Ladies Coaching Staff

Vic Akers bekas pengurus Arsenal Ladies ini kini merupakan Ladies General Manager disamping merupakan Kit Manager..

Tony Gervaise merupakan pengurus baru Arsenal Ladies selepas perletakkan jawatan Vic Akers.. Sebelum ini Tony Gervaise merupakan pembantu Vic Akers dan merupakan Arsenal Ladies Academy Director.. Sekarang juga Tony Gervaise merupakan Arsenal Academy Director..

Marcus Bignot pemain pertahanan berusia 34 tahun pasukan Millwall ini merupakan pembantu Tony Gervaise.. Satu lagi fakta menarik tentang Marcus Bignot ini ialah sebenarnya dia merupakan bekas kekasih penjaga gol Arsenal Ladies iaitu Emma Byrne..

Seorang lagi penolong jurulatih ialah Laura Harvey.. Laura Harvey juga merupakan jurulatih skuad simpanan Ladies Arsenal..

Clare Wheatley yang juga bekas pemain Arsenal Ladies merupakan Setiausaha, bendahari dan juga development manager..

Faye White merupakan kapten pasukan Arsenal Ladies dan juga merupakan penolong kepada Clare Wheatley sebagai pencari bakat baru dan development untuk Arsenal Ladies..

Jayne Ludlow merupakan penolong ketua pasukan Arsenal Ladies dan juga merupakan Academy Medical Officer dan juga staff akademi Arsenal Ladies..

Ciara Grant juga merupakan penolong kepada Clare Wheatley sebagai pencari bakat baru dan development untuk Arsenal Ladies..

Emma Byrne juga merupakan salah seorang staff akademi Arsenal..

Bekas penyerang Arsenal ini iaitu Kelly Smith masih ada kaitan dengan Arsenal Ladies apabila menjadi pembantu Tony Gervaise dalam academy director.. Dan dikatakan juga Kelly Smith akan menjadi pembantu first team coach..

John Bayer merupakan Centre of Excellence Director..

Claire Smith merupakan First Team Physiotherapist.. Claire juga bekerja bersama Barnet General Hospital.. Claire mula menyertai Arsenal pada tahun 2006.. Lebih menarik physiotherapist Arsenal Ladies berusia 25 tahun ini merupakan bekas pelajar University of Hertfordshire..

Anna Botsie dan Julia Davies merupakan Centre of Excellence Physios.. Itulah keseluruhan staff-staff Arsenal Ladies.. Adios!!

0 comments:

Post a Comment