Sunday, August 23, 2009

Kelly Smith the truer Arsenal Ladies Legend

Jika Arsenal lelaki mempunyai ramai pemain lagenda.. Tetapi Kelly Smith merupakan lagenda Arsenal Ladies.. The truer Legend!! Bukan sebarangan legend.. Karier Kelly bermula di Arsenal Ladies pada tahun 1995..

Namun disebabkan dapat tawaran belajar di US Kelly terpaksa meninggalkan Arsenal Ladies pada tahun 1996.. Selepas hampir 8 tahun berkelana di US.. Arsenal Ladies kembali memanggil Kelly untuk kembali ke England pada tahun 2005..

4 tahun dihabiskan Kelly di England bersama Arsenal.. Dalam tempoh tersebut Kelly banyak berada di luar padang apabila mengalami kecederaan.. Namun akhirnya Kelly kembali dan membuat 65 pernampilan dan telah menjaringkan 71 gol!!

Dalam tempohnya bersama Arsenal.. Kelly Smith telah menjulang 4 kali gelaran liga.. Dengan gelaran 3 tahun berturut-turut..

Dan sekali menjulang UEFA Women's Cup.. Walaupun Kelly Smith terlepas kedua-dua leg peringkat final kerana pergantungan perlawanan..

3 kali menang FA Cup.. Dengan 3 kali berturut-turut..

3 kali menang Women's Premier League Cup.. 2 kali berturut-turut.. Dan pada musim lepas inilah kejuaraan terkahir Kelly Smith bersama Arsenal Ladies.. Dan merupakan perlawanan terakhirnya dan menjaringkan hatrik tanda perpisahan..

Dan 4 kali menang Community Shield selama 4 tahun berturut-turut di mana Kelly Smith muncul wira dengan menjaringkan gol tunggal perlawanan musim lepas.. Sememangnya jasanya kepada Arsenal akan dirindui..

Dan Kelly Smith terbukti Arsenal Ladies Legend.. Dan tercalon dalam 5 terbaik dalam anugerah pemain terbaik dunia yang berakhir dengan Marta yang menanginya.. Dan juga menerima MBE pada tahun 2008.. Mari ikuti video clip dibawah ini.. Adios!!

0 comments:

Post a Comment